Рекомендації батькам з успішної адаптації п’ятикласників до нових
умов навчання
Будь-які перехідні періоди життя і діяльності
дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації
навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють
більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня
сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до
шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя
розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї
соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових
умовах.
1.Якщо Вас щось турбує в
поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним
керівником, шкільним психологом.
2.Якщо в родині
відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це
класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни
в поведінці дітей.
3.Цікавтеся шкільними
справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4.Допоможіть дитині
вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі
риси.
5.Порадьте дитині в
складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного
психолога.
6.Не слід відразу
ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій
школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності
поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати
про уроки тощо.
7.Основними помічниками
у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8.Головне новоутворення
підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я».
Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
9.Зростає дух
незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
10.У дітей настає криза,
пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки,
з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
11.Бажання звільнитися
від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком
свідомого самовиховання.
12.Внутрішній світ
дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду.
Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і
негативним.
13.Розширюється коло
спілкування, з’являються нові авторитети.
14.Недоліки й
суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
15.У батьках підлітки
хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.
Коментарі
Дописати коментар