Консультація "Особливості взаємодії з тривожними учнями. Рекомендації"
Тривога — емоційний стан, який виникає в ситуаціях невизначеності й небезпеки і виявляється в очікуванні несприятливого розвитку подій.
Ознаки тривожності
Тривожність у учнів виявляється в емоційній вразливості, боязні спілкуватися з незначущими людьми, плаксивості, нитті.
Ознаки тривожності:
- підвищена збудливість, напруженість, скутість;
- страх перед усім новим, незнайомим, незвичайним;
- невпевненість у собі, занижена самооцінка;
- очікування неприємностей, невдач, осуду старших;
- старанність, розвинуте почуття відповідальності;
- безініціативність, пасивність, боязкість;
- схильність пам'ятати більше погане, ніж хороше.
Рекомендації педагогам по роботі з тривожними дітьми:
- уникайте змагань і будь-яких видів робіт, які потребують від учня швидких дій;
- не порівнюйте учня з іншими;
- частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію;
- сприяйте підвищенню самооцінки учня, частіше хваліть його, але так, щоб він знав, за що;
- частіше звертайтеся до учня на ім'я;
- демонструйте зразки упевненої поведінки, будьте прикладом учню у всьому;
- ураховуйте можливості учня, не вимагайте від нього того, чого він не може виконати;
- постійно зміцнюйте у учня впевненість у собі, у своїх силах і можливостях;
- будьте послідовними у вихованні учня — не забороняйте йому без жодних причин того, що ви дозволяли раніше;
- намагайтеся робити учню якнайменше зауважень;
- уникайте покарань наскільки це можливо;
- не принижуйте учня, караючи його;
- спілкуючись із учнем, не підривайте авторитет інших значимих для нього людей — мами, тата, вихователя, друзів;
- довіряйте учневі, будьте з ним чесним і щирим, приймайте його таким, який він є.
Рекомендації батькам по взаємодії з тривожними дітьми:
- постійно підбадьорювати, заохочувати демонструвати впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях;
- виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, уміння правильно оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності;
- формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
- розвивати орієнтацію на спосіб діяльності;
- розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
- щоб перебороти скутість, потрібно допомагати дитині розслаблюватися знімати напругу за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ інсценізації етюдів на прояв сміливості, рішучості;
- не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватися на вас. Навпаки, поставтеся до неї, до її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до вас;
- тільки тоді,коли емоції згаснуть, розкажіть дитині про те,як ви переживали, коли вона виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею вдалу форму висловлювання претензій;
- поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування, терпимо його доти, доки воно не вибухне, як вулкан, яким уже не можна керувати;
- набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його так, щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє незадоволення.
Коментарі
Дописати коментар