вівторок, 22 грудня 2020 р.

Консультація "Особливості взаємодії з тривожними учнями. Рекомендації"

 Тривога — емоційний стан, який виникає в ситуаціях невизначеності й небезпеки і виявляється в очікуванні несприятливого розвитку подій.

Ознаки тривожності 

Тривожність у учнів виявляється в емоційній вразливості, боязні спілкуватися з незначущими людьми, плаксивості, нитті. 

Ознаки тривожності:

  •   підвищена збудливість, напруженість, скутість;
  •   страх перед усім новим, незнайомим, незвичайним;
  •   невпевненість у собі, занижена самооцінка;
  •  очікування неприємностей, невдач, осуду старших; 
  •  старанність, розвинуте почуття відповідальності;
  •  безініціативність, пасивність, боязкість;
  •   схильність пам'ятати більше погане, ніж хороше. 
Рекомендації педагогам по роботі з тривожними дітьми: 
  •  уникайте змагань і будь-яких видів робіт, які потребують від учня швидких дій; 
  •  не порівнюйте учня з іншими; 
  •  частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію; 
  •  сприяйте підвищенню самооцінки учня, частіше хваліть його, але так, щоб він знав, за що; 
  •  частіше звертайтеся до учня на ім'я; 
  •  демонструйте зразки упевненої поведінки, будьте прикладом учню у всьому; 
  •  ураховуйте можливості учня, не вимагайте від нього того, чого він не може виконати; 
  •  постійно зміцнюйте у учня впевненість у собі, у своїх силах і можливостях; 
  •  будьте послідовними у вихованні учня — не забороняйте йому без жодних причин того, що ви дозволяли раніше; 
  •  намагайтеся робити учню якнайменше зауважень; 
  •  уникайте покарань наскільки це можливо; 
  •  не принижуйте учня, караючи його; 
  •  спілкуючись із учнем, не підривайте авторитет інших значимих для нього людей — мами, тата, вихователя, друзів; 
  •  довіряйте учневі, будьте з ним чесним і щирим, приймайте його таким, який він є. 

Рекомендації батькам по взаємодії з тривожними дітьми:
  •  постійно підбадьорювати, заохочувати демонструвати впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях; 
  •  виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, уміння правильно оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності; 
  •  формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей; 
  •  розвивати орієнтацію на спосіб діяльності; 
  •  розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей; 
  •  щоб перебороти скутість, потрібно допомагати дитині розслаблюватися знімати напругу за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ інсценізації етюдів на прояв сміливості, рішучості; 
  •  не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватися на вас. Навпаки, поставтеся до неї, до її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до вас; 
  •  тільки тоді,коли емоції згаснуть, розкажіть дитині про те,як ви переживали, коли вона виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею вдалу форму висловлювання претензій; 
  •  поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування, терпимо його доти, доки воно не вибухне, як вулкан, яким уже не можна керувати; 
  •  набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його так, щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє незадоволення.

Немає коментарів:

Дописати коментар