четвер, 14 травня 2020 р.

корекційно-розвивальна робота

10 вправ на розвиток уваги у дітей


Всього є шість властивостей уваги. Порушення кожної з них може відображатися на діяльності дитини.
Обсяг уваги. При невеликому обсязі уваги дитина не вміє концентруватися одночасно на декількох предметах і утримувати їх в пам'яті.
Стійкість і концентрація увагиПрацюйте в цьому напрямі, якщо дитина швидко відволікається на сторонні справи, не може довго зосереджувати увагу.
Вибірковість увагиЦя властивість вкрай важлива, щоб вміти зосередити увагу на значному процесі. І при цьому не звертати уваги на другорядні, відволікаючі стимули. Проблеми з вибірковістю уваги заважають доводити почате до кінця.
Розподіл увагиДитині складно виконувати два завдання одночасно.
Переключення увагиЗдатність швидко і легко перемістити увагу з одного виду діяльності на інший. Дитина важко переносить увагу з одного об'єкта на інший
Гра "Заборонений колір"
Перед початком гри встановіть правила:
- не
можна називати заборонені кольори, наприклад, зелений і червоний;
- не
можна один і той же колір називати двічі.
А тепер задавайте питання: «Якого кольору небо? Якого кольору трава? Якого кольору сонце? Якого кольору полуницяМожливі варіанти відповідей: «Блакитного; як газон; жовтого; як серце».
Гра "Дожени робота"
 
Накресліть такий квадрат з роботом. Він буде пересуватися вгору, вниз, вправо і вліво за вашими командами. Продиктуйте кілька ходів і попросіть дитину вказати, в яку клітинку перемістився робот. Водити по полю пальцем не можна.
 Вправа "Запам'ятай все"
Ця вправа не лише на розвиток пам'яті, але й на концентрацію та розподіл уваги.
Запропонуйте дитині уважно розглянути якийсь предмет не торкаючись до нього. Наприклад, настільну лампу, вазу або в'язку ключів. Потім нехай дитина закриє очі і постарається описати предмет. Якого він кольору, розміру? Який він на дотик?
Вправа "Заборонена цифра"
Вправа, яка добре розвиває концентрацію та розподіл уваги.
Рахуйте вголос від одного до 41, не називаючи числа, в яких є цифра 4. Замість них плескаєте в долоні. Запропонуйте дитині повторити вправу.
 Вправа "Кольори-слова"
Червоний. Зелений. Синій. Жовтий. 
Фіолетовий. Помаранчевий. Коричневий. 
Синій. Червоний. Чорний. Зелений. Жовтий.
Блакитний.  Коричневий. Чорний. Зелений. 
Синій. Фіолетовий. Блакитний. Жовтий. 
ЧорнийЧервоний. Коричневий.
Завдання для дітей: якнайшвидше називати кольори, але не читати текст.
 Вправа "Слухай команду"
Дитина повинна виконувати рухи відповідно до команд дорослого, що вимовлені пошепки. Команди даються лише на виконання спокійних рухів. Гра проводиться доти, доки гравці уважно слухають і точно виконують завдання.
Примітка. Приклади команд: присісти; нахилитися вперед і витягнути руки вперед; зігнути праву ногу в коліні, руки розвести в сторони; сісти на підлогу й обхопити коліна двома руками тощо.
Вправа "Юлій Цезар"
Попросіть дитину робити дві справи одночасно, одну фізичну, іншуінтелектуальну. Наприклад, відбивати м’яч і додавати числа, ловити мяч і розвязати просту задачу, яку ви їм зачитуєте, стукати долонею по столу і вивчити невеликий вірш, стрибати на скакалці і рахувати в зворотньому порядку тощо.
Вправа "Шерлок Холмс"
Попросіть дитину описати події чи об’єкти. Наприклад, описати книгу – її розмір, товщину, колір обкладинки, тактильні відчуття. Важливо задіяти всі органи відчуттів – вони допомагають краще сконцентрувати на об’єкті дослідження.
Вправа "Слухай і виконуй"
Ви називаєте, наприклад,  тварин (вівця, лев, ведмідь, коза, лисиця, корова, заєць, півень, вовк, собака, кіт).
Якщо це дикі тварини, то дитина повинна плескати в долоні, якщо свійські - присідати.
Варіантів даної вправи може бути безліч: їстівне-неїстівне, живе-неживе, овочі-фрукти, предмети за формою (прямокутні-непрямокутні) тощо.
Від того, наскільки розвинена увага, залежить спрямованість і тривалість розумової діяльності дитини.
Потрібно пам'ятати, що довільна увага починає активно розвиватися в 9-10 років. До цього часу увага має, як правило, мимовільний, нестійкий, короткочасний характер.
Дітям легко сконцентруватися на тому, що їм подобається і цікаво, в інших випадках дитині потрібно достатньо зусиль, щоб зосередитися. 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар