Діагностика
Шановні батьки!
Пропонуємо вам
самостійно визначити, наскільки ваша дитина психологічно готова до школи. Ваші відверті відповіді на запитання
опитувальника допоможуть запобігти можливим проблемам на початковому етапі
навчання дитини у школі. Звертаємо вашу увагу на те, що всі перераховані знання
та вміння є не обов'язковими, а лише бажаними.
Пам'ятайте: дитина не має володіти всіма без винятку
переліченими характеристиками та навичками.
Окрім відповідей «так» або «ні», на запитання опитувальника
можна відповідати «завжди», «інколи», «часто», «зрідка», «ніколи». Результати відповідей дають можливість
побачити, готова дитина до
шкільного навчання (відповіді «так», часто», завжди), чи треба щось допрацювати (відповіді
«ні», «зрідка», «ніколи»).
Емоційний
розвиток:
- Чи весела дитина (удома та в колі товаришів)?
- Чи сформувався в дитини образ себе як людини, яка багато чого може?
- Чи легко дитині підлаштуватися до змін у звичному розпорядку дня, «переключатися» з одного завдання на інше?
- Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими дітьми?
- Чи бадьора та зацікавлена дитина?
Фізичний розвиток:
- Чи добре дитина чує?
- Чи добре вона бачить? Пам'ятайте, що навіть незначне, вчасно не скореговане зниження зору в дитини може стати причиною невстигання в навчанні, а надалі - призвести до зниження самооцінки, проблем у поведінці.
- Чи здатна дитина посидіти спокійно впродовж певного часу?
- Чи розвинена в дитини координація моторних навичок? Наприклад, чи може вона вільно гратися м'ячем, стрибати, спускатися та підніматися сходами? За потреби проконсультуйтеся у дитячого невролога.
- Чи здорова, активна та бадьора дитина? Слухове та зорове сприймання:
- Чи здатна дитина розпізнавати слова, які починаються з різних звуків, як-от: ліс-ніс, мак-лак?
- Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?
- Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність подій?
- Чи здатна дитина розкласти по порядку (в логічній послідовності) серію з чотирьох рисунків?
- Чи розуміє дитина, що читати правильно зліва направо?
- Чи може дитина ідентифікувати схожі та несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, яка не схожа на інші?
- Чи може дитина зорово розрізняти букви й короткі слова, наприклад: [б]-[п], сум-шум, лоб-рот, кіт-лід?
Коментарі
Дописати коментар