понеділок, 18 травня 2020 р.

Діагностика


Шановні батьки!
Пропонуємо вам самостійно визначити, наскільки ваша дитина психологічно готова до шко­ли. Ваші відверті відповіді на запитання опитувальника допоможуть запобігти можливим про­блемам на початковому етапі навчання дитини у школі. Звертаємо вашу увагу на те, що всі перераховані знання та вміння є не обов'язковими, а лише бажаними.
Пам'ятайте: дитина не має володіти всіма без винятку переліченими харак­теристиками та навичками.
Окрім відповідей «так» або «ні», на запитання опитувальника можна відповідати «за­вжди», «інколи», «часто», «зрідка», «ніколи». Результати відповідей дають можливість побачити, готова дитина до шкільного навчання (відповіді «так», часто», завжди), чи треба щось допрацювати (відповіді «ні», «зрідка», «ніколи»).
Емоційний розвиток:
  • Чи весела дитина (удома та в колі товаришів)?
  •  Чи сформувався в дитини образ себе як людини, яка багато чого може?
  •  Чи легко дитині підлаштуватися до змін у звичному розпорядку дня, «переключати­ся» з одного завдання на інше?
  •  Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими ді­тьми?
  •  Чи бадьора та зацікавлена дитина?
Фізичний розвиток:
  •  Чи добре дитина чує?
  •  Чи добре вона бачить? Пам'ятайте, що навіть незначне, вчасно не скореговане зниження зору в дитини може стати причиною невстигання в навчанні, а надалі - при­звести до зниження самооцінки, проблем у поведінці.
  • Чи здатна дитина посидіти спокійно впродовж певного часу?
  • Чи розвинена в дитини координація моторних навичок? Наприклад, чи може вона вільно гратися м'ячем, стрибати, спускатися та підніматися сходами? За потреби про­консультуйтеся у дитячого невролога.
  •  Чи здорова, активна та бадьора дитина? Слухове та зорове сприймання:
  •  Чи здатна дитина розпізнавати слова, які починаються з різних звуків, як-от: ліс-ніс, мак-лак?
  •  Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?
  •  Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність подій?
  •  Чи здатна дитина розкласти по порядку (в логічній послідовності) серію з чотирьох рисунків?
  • Чи розуміє дитина, що читати правильно зліва направо?
  •  Чи може дитина ідентифікувати схожі та несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, яка не схожа на інші?
  •  Чи може дитина зорово розрізняти букви й короткі слова, наприклад: [б]-[п], сум-шум, лоб-рот, кіт-лід?

Немає коментарів:

Дописати коментар