пʼятницю, 15 січня 2021 р.

Просвіта. Чому підлітки завдають собі шкоди

«Я різав(ла) свої руки... Здається, у мене депресія... Я думаю про самогубство…»

У деяких школах і сім'ях єдиний спосіб бути почутим – це голосно закричати. І коли крик уже не допомагає, треба вживати інших заходів – що завгодно, лише би привернути увагу, аби тебе сприйняли всерйоз. Дуже шкода тих дітей, які страждають мовчки. Вони продовжують навчатись, рівень їхнього стресу поступово зростає, але, на жаль, їх навряд чи хтось почує і спитає, чи все у них добре, тому що зайняті фахівці сприймають тебе всерйоз тільки тоді, коли ти можеш продемонструвати свої переживання й доведеш, що потребуєш їхньої допомоги.

Бути сприйнятим усерйоз – одна з головних задач у період дорослішання. Коли ми відокремлюємось від батьків, то хочемо бути незалежними, щоб нас поважали. Ми вже не діти, ми стали молодими людьми, у нас є своя думка. І підлітки страшенно не люблять, коли на них дивляться зверхньо. Якщо дорослі не будуть серйозно ставитись до підлітків, то підлітки скористаються будь-якими доступними способами, щоб дорослі нарешті прокинулись і почули їх.

У міру дорослішання підлітки повинні спілкуватись, а дорослі повинні зрозуміти, що підлітковий вік – це дуже складний і тривожний період. Підлітки переживають самоідентифікацію, намагаються зрозуміти, хто вони й для чого живуть. Дорослим важливо зрозуміти, що шкільні дні для них непрості – вони довгі, складні й дуже виснажливі. До того ж у нашому житті дійсно трапляються неприємності: підлітків принижують, ображають, проявляють до них несправедливість, вони розлучаються зі своїми коханими, страждають і багато-багато чого іншого.

Дорослі повинні зрозуміти, що молоді люди суперечливі й нестійкі, вони переживають величезні зміни та постійно повинні адаптуватися до все нових і нових ситуацій. Вони також повинні розуміти, що підлітки зовсім не дурні. Так, вони можуть здаватись ненормальними: «Я схиблений тільки в норд-норд-вест. При південному вітрі я ще відрізню сокола від чаплі», – так казав Гамлет. Інакше кажучи: «Можливо, я і здаюсь божевільним, але повірте, я не жартую. Я бачу вас наскрізь. Я не дурний».

Звісно ж, це не означає, що дорослі повинні потурати всім примхам підлітків. Дорослі люди можуть поділитися цінним досвідом. Але підлітки прислухаються до вас тільки в тому випадку, якщо ви ставитесь до них серйозно.

Підлітки вперше зіштовхуються з усіма проблемами в період перехідного віку. Раніше вони ніколи не складали важливих іспитів, вони ніколи не розлучалися з коханою людиною, ніколи не відчували статевого потягу тощо. Деякі з них навіть не знали, що таке справжня невдача.

Підлітки будуть прислухатися до порад дорослих тільки тоді, коли дорослі будуть спілкуватися з ними на рівних. «Я різав(ла) свої руки... Здається, у мене депресія... Я думаю про самогубство», – іноді це просто інший спосіб сказати «Я більше не дитина. Ставтесь до мене як до дорослого».

Джерело: https://childdevelop.com.ua/articles/psychology/3338/

Немає коментарів:

Дописати коментар