середу, 21 квітня 2021 р.

День креативу. Година психолога для учнів середньої ланки "Розвиток творчої уяви"

  Мета: дослідити легкість, гнучкість, оригінальність мислення; допомогти розкрити свій життєтворчий потенціал; розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів, навички спілкування сприяти розвитку творчої уяви, допитливості, сміливості.

ВПРАВА «ПОКАЖИ СИДЯЧИ НА СТІЛЬЦІ»

ЗОБРАЗІТЬ, СИДЯЧИ НА СТІЛЬЦІ: 

  • КАСИРА НА РОБОЧОМУ МІСЦІ; 
  •  БДЖОЛУ НА КВІТЦІ;
  • НАРЕЧЕНУ НА ВЕСІЛЛІ;
  • ПОРОСЯ НА КАКТУСІ;
  • ГОЛОВУ ЕКЗАМЕНАЦІЙНОЇ КОМІСІЇ І Т. Д.

ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ « ЩО ТАКЕ КРЕАТИВНІСТЬ?» 

КРЕАТИВНІСТЬ, АБО ТВОРЧА ЗДІБНІСТЬ, СТАЛА ОБ’ЄКТОМ ДЕТАЛЬНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЩЕ ІЗ СЕРЕДИНИ 60-Х РОКІВ МИНУЛОГО СТОЛІТТЯ, КОЛИ АМЕРИКАНСЬКИЙ ПСИХОЛОГ ДЖ. ГІЛФОРД ЗАПРОПОНУВАВ КУБІЧНУ МОДЕЛЬ СТРУКТУРИ ІНТЕЛЕКТУ, ВИЯВИВ ІСНУВАННЯ ДВОХ ПРИНЦИПОВО ВІДМІННИХ ТИПІВ МИСЛИТЕЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙ: КОНВЕРГЕНЦІЇ І ДИВЕРГЕНЦІЇ. КОНВЕРГЕНТНЕ МИСЛЕННЯ (СХОДЖЕННЯ) РЕАЛІЗУЄТЬСЯ ТОДІ, КОЛИ НЕОБХІДНО ЗНАЙТИ З МНОЖИНИ УМОВ ЛИШЕ ОДНЕ ПРАВИЛЬНЕ РІШЕННЯ; ДИВЕРГЕНТНЕ МИСЛЕННЯ (РОЗХОДЖЕННЯ) – ЦЕ ТИП МИСЛЕННЯ, ЯКЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ В РІЗНИХ НАПРЯМАХ, ПРИПУСКАЄ ВАРІАЦІЇ ШЛЯХІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ. ВЧЕНИЙ-ПСИХОЛОГ Е.ТОРРЕНС ВИДІЛИВ ТАКІ ОСНОВНІ ПАРАМЕТРИ КРЕАТИВНОСТІ:

  • ЛЕГКІСТЬ МИСЛЕННЯ, ЯКА ОЦІНЮЄТЬСЯ ШВИДКІСТЮ ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ;
  • ГНУЧКІСТЬ МИСЛЕННЯ, ЩО ОЦІНЮЄТЬСЯ ЯК КІЛЬКІСТЬ ПЕРЕКЛЮЧЕНЬ З ОДНОГО КЛАСУ ОБ’ЄКТІВ НА ІНШИЙ ПІД ЧАС ВІДПОВІДЕЙ;
  • ОРИГІНАЛЬНІСТЬ, ЯКА ОЦІНЮЄТЬСЯ ЯК МІНІМАЛЬНА ЧАСТОТА ДАНОЇ ВІДПОВІДІ ЩОДО ОДНОРІДНОЇ ГРУПИ.

      ДОСЛІДЖЕННЯ Е.ТОРРЕНСА І ДЖ.ГІЛФОРДА ВИЯВИЛИ ЗАЛЕЖНІСТЬ МІЖ РІВНЯМИ ІНТЕЛЕКТУ І КРЕАТИВНОСТІ. БУЛО ВСТАНОВЛЕНО, ЩО ЧИМ ВИЩИЙ ІНТЕЛЕКТ, ТИМ БІЛЬША ІМОВІРНІСТЬ ТОГО, ЩО В ОСОБИ БУДУТЬ ВИСОКІ ПОКАЗНИКИ КРЕАТИВНОСТІ. ЛЕОНАРДО ДА  ВІНЧІ СТВОРИВ СВІЙ МЕТОД ГЕНЕРУВАННЯ ІДЕЙ. ВІН ЗАПЛЮЩУВАВ ОЧІ, ПОВНІСТЮ РОЗСЛАБЛЯВСЯ Й РОЗМАЛЬОВУВАВ АРКУШ ПАПЕРУ ДОВІЛЬНИМИ ЛІНІЯМИ ТА КАРЛЮЧКАМИ. ПОТІМ ВІН РОЗПЛЮЩУВАВ ОЧІ Й ШУКАВ ОБРАЗИ ТА НЮАНСИ, ПРЕДМЕТИ ТА УЯВЛЕННЯ. САЛЬВАДОР ДАЛІ СТАВИВ ЖЕРСТЯНУ ТАРІЛКУ НА ПІДЛОГУ Й СІДАВ ПОРУЧ У КРІСЛІ, ТРИМАЮЧИ ЛОЖКУ НАД ТАРІЛКОЮ. ПОТІМ РОЗСЛАБЛЯВСЯ Й ПОТРОХУ ПОЧИНАВ  ЗАСИНАТИ. У ТОЙ ЧАС КОЛИ ВІН УЖЕ ДРІМАВ ЛОЖКА ВИСКОВЗАЛА З РУКИ, ПАДАЛА З ДЗЕНЬКОТОМ НА ТАРІЛКУ Й БУДИЛА ЙОГО ЯКРАЗ В ТОЙ МОМЕНТ, КОЛИ ВІН МІГ ВЛОВИТИ ДЕЯКІ ОБРАЗИ, ЯКІ ВІН ПОТІМ ВТІЛЮВАВ У СВОЇХ КАРТИНАХ.

ВПРАВА « ЧИ КРЕАТИВНИЙ Я?»

МЕТА:РОЗВИВАТИ  ТВОРЧУ УЯВУ, УМІННЯ ЗНАХОДИТИ НОВІ АСОЦІАЦІЇ, УМІННЯ ОБ’ЄДНУВАТИ  РОЗРІЗНЕНІ ФРАГМЕНТИ В ЦІЛІСНІ ОБРАЗИ.

ХІД ВПРАВИ. МАЛЮВАННЯ МАЛЮНКІВ ЗА МЕТОДИКОЮ ТОРРЕНСА

 

ТВОРЧІ ОСОБИСТОСТІ НАДІЛЕНІ ТАКИМИ ЯКОСТЯМИ: ТВОРЧА УЯВА, ФАНТАЗІЯ, ОРИГІНАЛЬНІСТЬ, ШВИДКІСТЬ ТА ГНУЧКІСТЬ МИСЛЕННЯ. ІСНУЮТЬ РІЗНІ РІВНІ ОБДАРОВАНОСТІ І ДЛЯ ТОГО, ЩОБ ЇХ ВИЗНАЧИТИ МИ СТВОРИМО «ТВОРЧЕ ДЕРЕВО»

«ПІРАМІДА ОБДАРОВАНОСТІ»

  • ЗДІБНОСТІ – ІНДИВІДУАЛЬНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ, ЯКІ ДАЮТЬ ЗМОГУ ЗА РІВНИХ УМОВ УСПІШНІШЕ ОПАНУВАТИ ПЕВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ, РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАВДАННЯ, ПРОБЛЕМИ; ХАРАКТЕРНІ ПРАКТИЧНО ДЛЯ КОЖНОЇ ЛЮДИНИ;
  • ОБДАРОВАНІСТЬ – СПЕЦИФІЧНЕ ПОЄДНАННЯ ЗДІБНОСТЕЙ, ІНТЕРЕСІВ, ПОТРЕБ, ЯКЕ ДАЄ ЗМОГУ ВИКОНУВАТИ ПЕВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ НА ЯКІСНО ВИСОКОМУ РІВНІ; ХАРАКТЕРНА ДЛЯ НЕВЕЛИКОГО КОЛА ЛЮДЕЙ;
  • ТВОРЧА ОБДАРОВАНІСТЬ  ДАЄ ЗМОГУ УСПІШНО РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАВДАННЯ, ВИКОНУВАТИ ДІЯЛЬНІСТЬ ТВОРЧИМ, ОРИГІНАЛЬНИМ ШЛЯХОМ, ТОБТО НЕТРАДИЦІЙНО, НЕ ТАК, ЯК ІНШІ; ТАКИХ ЛЮДЕЙ ЩЕ МЕНШЕ;
  • ТАЛАНТ – СИСТЕМА РИС, ЯКІ ДАЮТЬ ЗМОГУ ОСОБИСТОСТІ ДОСЯГАТИ ЗНАЧНОГО УСПІХУ В ОРИГІНАЛЬНОМУ ВИКОНАННІ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ; ТАКИХ ЛЮДЕЙ ДУЖЕ І ДУЖЕ НЕБАГАТО, ДЕКІЛЬКА ТИСЯЧ НА ПОКОЛІННЯ;
  • ГЕНІАЛЬНІСТЬ – НАЙВИЩА ФОРМА ТАЛАНТУ, СИСТЕМНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСОБИСТОСТІ, ЯКА СВІДЧИТЬ ПРО ЇЇ НАД ОРИГІНАЛЬНІДОСЯГНЕННЯ, ЩО СУТТЄВО ПЕРЕВАЖАЮТЬ «ЗВИЧАЙНУ» І НАВІТЬ ТВОРЧУ ДІЯЛЬНІСТЬ; ВИНЯТКОВИЙ ВИПАДОК, ТАКИХ ЛЮДЕЙ НАРОДЖУЄТЬСЯ НЕ БІЛЬШЕ 30 НА РІК.

ТЕСТ НА КМІТЛИВІСТЬ

1. ЯКЕ ХЛОП'ЯЧЕ ІМ'Я МОЖНО ОДНАКОВО ЧИТАТИ З ОБОХ БОКІВ, ВПЕРЕД І НАЗВОРОТ?
2. ЩО СПЕРШУ ТРЕБА ЗРОБИТИ, ЛЯГАЮЧИ СПАТИ?
3. У МЛИНІ БУЛО ВІСІМ МІШКІВ, НА КОЖНОМУ МІШКУ СИДІЛО ПО ДВІ МИШІ, ПРИЙШОВ МЕЛЬНИК З КОТОМ, СКІЛЬКИ ТЕПЕР СТАЛО НІГ.
4. В ЯКУ БОЧКУ НЕ МОЖНА НАЛИТИ ВОДИ?
5. СЕРЕД ГОРБА ОСЕЛ, З ОДНОГУ БОКУ ГОРБА ВОГОНЬ ГОРИТЬ, З ДРУГОГО ЛІС ГУСТИЙ, З ТРЕТЬОГО ГЛИБОКЕ ОЗЕРО. ЛІСОМ ПІТИ - ОСЕЛ РОГИ ПОЛАМАЄ, ВОГНЕМ - ЗГОРИТЬ, ЧЕРЕЗ ОЗЕРО - НЕ ВМІЄ ПЛАВАТИ, УТОПИТЬСЯ. КУДИ ОСЛОВІ ПРОЙТИ?
6. ОДНОГО БАТЬКА І ОДНОЇ МАТЕРІ ДИТИНА, А НІКОМУ З НИХ НЕ СИН.
7. ІШЛО ДВІ МАТЕРІ І ДВІ ДОЧКИ. ЗНАЙШЛИ ТРИ ЯБЛУКА І ПОДІЛИЛИСЬ. КОЖНІЙ ДІСТАЛОСЬ ПО ОДНОМУ. ЯК ТАК ВИЙШЛО?
8. ХТО НАЙЧАСТІШЕ ОГЛЯДАЄТЬСЯ?
9. ЩО СТОЇТЬ ПОСЕРЕДИНІ ПОЛТАВИ?
10. ЯКЩО МАШИНА ЇДЕ, ЯКЕ В НЕЇ КОЛЕСО НЕ КРУТИТЬСЯ?
11. ДЕ ВОДА СТОЇТЬ СТОВПОМ?
12.СКЛАДІТЬ ВІРШИКА З ШЕСТИ ЛІТЕР.
13. ЧОЛОВІК ЇДЕ У ВАГОНІ І ЙОМУ СНИТЬСЯ, ЩО ВІН СИДИТЬ НА ПІДЛОЗІ, А ДОШКИ ЛЕТЯТЬ У БЕЗОДНЮ. ЧОЛОВІК ЛИШИВСЯ НА ОДНІЙ ДОШЦІ, ЩО ЙОМУ ТРЕБА ЗРОБИТИ, АБИ НЕ ВПАСТИ.
14. ЖИЛО ТРИСТА КОТІВ І ОДИН ЧОЛОВІК. СКІЛЬКИ БУЛО ТАМ НІГ?
15. ХТО ПОКАЗУЄ КОЖНОМУ ЙОГО ОБЛИЧЧЯ, БО НЕ МАЄ ВЛАСНОГО?
16. НА НЕБІ ОДНА, НА ЗЕМЛІ НЕМАЄ, У БАБИ ДВІ, У ДІВКИ НЕМА.
17. БЕЗ ЧОГО ХАТУ НЕ МОЖНА ЗБУДУВАТИ?
18. КОЛИ МИ ДИВИМОСЬ НА ЦИФРУ "ДВА", А КАЖЕМО "ДЕСЯТЬ"?

РЕЛАКСАЦІЯ

«ЛИМОН»

МЕТА:НАВЧАТИ КЕРУВАННЯ СТАНОМ М’ЯЗОВОГО НАПРУЖЕННЯ І РОЗСЛАБЛЕННЯ.

СЯДЬТЕ ЗРУЧНО, РУКИ ВІЛЬНО ПОКЛАДІТЬ НА КОЛІНА ДОЛОНЯМИ ДОГОРИ, ПЛЕЧІ Й ГОЛОВА ОПУЩЕНІ, ОЧІ ЗАПЛЮЩЕНІ.

ПОДУМКИ УЯВІТЬ СОБІ, ЩО У ВАС У ПРАВІЙ РУЦІ ЛЕЖИТЬ ЛИМОН.

ПОЧИНАЙТЕ ПОВІЛЬНО ЙОГО СТИСКАТИ, ДОКИ НЕ ВІДЧУЄТЕ, ЩО ВИДАВИЛИ З НЬОГО УВЕСЬ СІК.

РОЗСЛАБТЕСЯ. ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ СВОЇ ВІДЧУТТЯ.

ТЕПЕР УЯВІТЬ СОБІ, ЩО ЛИМОН ЗНАХОДИТЬСЯ У ЛІВІЙ РУЦІ.

ПОЧИНАЙТЕ ПОВІЛЬНО ЙОГО СТИСКАТИ, ДОКИ НЕ ВІДЧУЄТЕ, ЩО ВИДАВИЛИ З НЬОГО УВЕСЬ СІК.

РОЗСЛАБТЕСЯ. ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ СВОЇ ВІДЧУТТЯ.

НАСОЛОДІТЬСЯ СТАНОМ СПОКОЮ.

ПІДСУМОК: РЕГУЛЯРНЕ ВИКОНАННЯ ДАНОЇ ВПРАВИ ДОПОМАГАЄ ПОСТУПОВО СТАВАТИ ВРІВНОВАЖЕНИМИ , БАДЬОРИМИ, СПОКІЙНИМИ.

Немає коментарів:

Дописати коментар